Zondag 26 april Newcastle - Alnwick - Edinburgh - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu Zondag 26 april Newcastle - Alnwick - Edinburgh - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu

Zondag 26 april Newcastle - Alnwick - Edinburgh

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit, Max, Dennis en Youri

02 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

07.30 uur maakt de speaker-juf de boot ontbijtklaar. Als we in het restaurant komen zien we de engelse kust aan ons voorbijgaan. In de zon! Goed begin is het halve werk.
Keurig tegen tienen varen we de haven van Newcastle binnen. Het duurt nog wel tot 11.00 uur voordat we de boot afkomen, maar niet getreurd wat het is er een uur vroeger, ha ha!

'Links rijden, links rijden, links rijden' heb ik mijzelf ingeprent. En dat zowaar goed. Over een vrij rustige weg rijden we naar het noorden van Engeland, naar Alnwick, waar zich kasteel Zweinstein bevindt. Heuvels, schapen, er zullen vast nog vele volgen. Mooie eerste indrukken. In Alnwick stoppen we even bij een mensenmenigte op een groot veld. Nieuwsgierig als we zijn gaan we de engelsen even met een kort bezoekje vereren. Het blijkt een regionaal jeud-rugby tournooi, hier net zo populair als voetbal.
Op weg naar het centrum ga ik direct de fout in met spookrijden! Nou da's best knap de eerste dag, en gelukkig is er geen verkeer.
In Alnwick ff pinnen, maar zonder munten is het moeilijk de parkeerplaats te betalen. Een stel dat helaas geen briefje in munten kan wisselen schenkt ons gewoon die 2 pond. Zo'n gastvrijheid voelt ons genant aan, maar we mogen niet weigeren. De sfeer van beleefdheid en aardigheid is gezet, en we zijn nog niets eens in Schotland!
We bekijken het kasteel, en Dennis en Youri herkennen het nodige uit de Harry Potter films. Altijd leuk. We gaan boogschieten en de jongens doen het prima!! Ik alleen de eerste, want die gaat direct in de roos (en dat was het dan ook).
Youri schrikt een paar keer echt in het spookhuis, Dennis laat zich ridderen en ze verliezen beiden hun hoofd.

Dan door naar Edinburgh. We passeren de duidelijke landsgrens van Engeland naar Schotland. Best nog een lange rit van een kleine 2 uur. Het links rijden gaat goed, ook in de stad aangekomen. Als je maar rustig blijft rijden. En als je Rabat gehad hebt kun je natuurlijk de hele wereld aan!
Iemand brengt ons naar het appartement op West Nicholson street 28. Ziet er toppie uit!
Luxe, groot en compleet. En dat voor een aanbiedinkje. Slechts 1 nadeel, alleen een beveiligde internet verbinding en dat is in de maslowpiramide inmiddels toch wel met stip gestegen. Spullen naar binnen sjouwen, boodschappen om de hoek halen, even koken en daarna een powerwalk naar het centrum om bij Starbucks wat drankjes te ontlokken. En weer terug. Kids even een mokerslag uitgedeeld om direct te gaan slapen, zodat wij dit verslag kunnen uitwerken en een spelletje kunnen doen.