Dag 24: Los Angeles – Malibu - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu Dag 24: Los Angeles – Malibu - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu

Dag 24: Los Angeles – Malibu

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Marit, Max, Dennis en Youri

29 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

's Ochtends een uurtje relaxen in het zwembad en tegen tienen op pad. Eerst honkbalschoenen kopen voor Nils. Ivar loodst ons per SMS en telefoon naar de juiste sportzaak en daar liggen ze klaar achter de kassa.
Bij McDonalds trakteren we onszelf op milkshakes en ijs. Dan rijden we naar Hollywood. Op de kaart dichtbij, maar wat is LA toch een gigastad. 165 stadjes, dorpen aan elkaar vastgegroeid.
Dus het duurt echt wel even, maar dan rijden we op de beroemde Hollywood Boulevard. We parkeren onze RV na een stevige onderhandeling over de prijs voor 2 uur op een parkeerterrein. Het is weer flink warm, dus water mee. We zien al snel sterretjes. Nou, die in de stoep met al die VIP's erin gefrased natuurlijk.
Het is een gezellige, drukke straat die leeft van toeristen. Aan het eind treffen we ook de beroemde tegels met de hand- en voetafdrukken en namen aan van Anthony Hopkins, Nicolas Cage, George Cloony, Eddie Murphie, Nathalie Wood etc. etc. Erg leuk. En ook zien we de beroemde witte borden, die het woord Hollywood op de berg vormen.

Binnen 2 uur hebben we het gezien en gaat ons avontuur verder. Ik heb mijn zinnen gezet op Venice Beach, waar allerlei freaks willen opvallen en gezien willen worden. Ook door ons...
Met veel moeite bereiken we pas na ruim een uur het strand, en aangezien het zondag is is het gruwelijk druk. We kunnen onze camper alleen parkeren tegen afschuwelijke dollarbedragen ($60) of niet, dus dit gaat hem niet worden. We doen er ook een uur over in de enorme drukte en met de vele stoplichten om LA aan de noordkant te verlaten. Pff, wat een gekkenhuis.
Wel jammer, maar ja, bij reizen heb je mee- en tegenvallers toch!? Marit is inmiddels knap chagrijnig en de kinderen zitten elkaar ook enorm in de haren en ik ga mij hierdoor ook aan van alles irriteren. Kortom met het echte anti-vakantiegevoel verlaten we het verschrikkelijke LA om nooit meer terug te keren ;-(.

Pas na nog een uur bereiken we Malibu.
Het is al 18.30 uur, we hebben niet normaal geluncht, de kinderen hebben honger en Marit wil graag Santa Barbara halen.
We rijden langs een stuk strand met allemaal campers. De eerste camping onderweg... Deze nemen we maar. Ik vind het wel een grappige camping, want we staan lekker langs het strand (en aan de highway 1).
Eerst dan maar onze doggybag opwarmen in de magnetron. Een eenvoudige, doch voedzame maaltijd ;-).

Met Dennis en Youri ga ik naar de zee. Dennis let even niet op en taait daarom met natte schoenen af, haha. Met Youri speel ik in de branding.
Ik koop een bundel hout omdat ons hout op is, zodat we net als de meeste andere kampeerders lekker pyromaantje kunnen spelen. Het wordt al snel donker.

Na geen echt lekkere vakantiedag gaan we maar snel slapen.

• 30 Augustus 2011 - 20:10

Kasper:

Ach even een minder geslaagde dag tussendoor, dat hoort erbij... Je moet maar denken: voor Nils was dit waarschijnlijk juist één van de leukere!

Onvoorstelbaar hoe snel alles gaat, jullie komen al bijna weer terug!