Wie is onze beste vriend? - Reisverslag uit Plattekill, Verenigde Staten van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu Wie is onze beste vriend? - Reisverslag uit Plattekill, Verenigde Staten van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu

Wie is onze beste vriend?

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Marit, Max, Dennis en Youri

26 April 2014 | Verenigde Staten, Plattekill

Vandaag verlaten we NYC. We ruimen het appartement op en vertrekken met koffers en tassen naar de metro. Een uur later zitten we in Queens. Daar pakken we een taxi naar Roslyn, waar het station van Cruise America zit. Daar bekijken we de bekende videofilm en tegen 12:00 uur zijn we met de C25 op pad. We kiezen na enig twijfelen vanwege de weersvoorspelling voor een noordoostelijke route. We rijden NYC uit, halen boodschappen in een mall en missen een afslag bij Mount Vermont. We slaan met enig zoeken een grotere weg op. Een vrouw in een auto waarschuwt ons dat we deze weg niet kunnen rijden omdat hij niet bedoeld is voor trucks. Volgens Marit maakt het vast niks uit, dus rij ik maar gewoon door. Een km, want dan zie ik een lage brug waar ik inderdaad met de camper niet onder door kan! En het is file... Ik moet achteruit rijden naar de afslag die ik net voorbij ben gereden. Een meter of 100. Eerst verkennen Dennis en Marit de afslag. Marit loopt achter de camper om de vele auto's te waarschuwen. Een vrouw in een passerende auto 'wishes me good luck'. Wat een gezelligheid! Langzaam bekijken we de afslag. Ik hoopte eigenlijk op wat politiebegeleiding in deze enigszins hachelijke situatie, en die is er! Een plaatselijke bromsnor blokkeert met zijn politieauto met zwaailicht het kruispunt voor ons. Als ik in mijn achteruitkijkspiegel kijk is het net een Amerikaanse politieserie. En zo bereik ik onder begeleiding van 2 navigators (Marit en Dennis) de kruising. Ik bereid me al voor op handboeien, een boete of tenminste een preek, maar de kerel glimlacht even en rijdt snel weg naar zijn volgende klus.
Wat een avonturen! Haha.
We proberen een grote weg te vinden in dit dichtbevolkte gebied, en met behulp van locals en onze beste vriend (weer een politieagent) vinden we de goede route.
We ontdekken dat er geen pannenset in de camper is. Ff bellen, kunnen we zelf aanschaffen tot $30, krijgen we vergoed. Bij Target scoort Marit een prachtige pannenset voor net boven dit bedrag.
We tuffen richting Hudson Valley. Het regent inmiddels. Bij Plattekill rijden we de KOA camping op. Wel een hele dure, $65 voor een paar vierkante meter en wat water en electriciteit. We wassen onze kleren en ik kook een pasta met aardbeien en mango toe.
Met een kaartspel, waarin Youri's meligheid een all time high bereikt, besluiten we deze rommelige reisdag.

• 29 April 2014 - 22:02

Els:

Hey there,

• 29 April 2014 - 22:07

Els:

De helft wordt niet in m'n reactie weergegeven! Mag zeker niet meer dan zoveel tekens? In ieder geval nog veel rijplezier,
    Groetjes,
    Els

• 30 April 2014 - 03:18

Marit, Max, Dennis En Youri Mouwen:

Hoi Els,

In mijn mailbox heb ik wel je hele tekst gezien hoor.
    Hieronder een kopie:

Wat spannend allemaal. Die eigenwijze vrouwen ook met hun "goede" rijtips. Hopelijk zijn de Zwaailichten vastgelegd op camera! Filmcamera. De rest van de trektocht zal nu wat soepeler verlopen denk ik want Marit zal zich wel 3 x bedenken om nog een keer als TomTom te fungeren.
    Veel rijplezier nog.
    Groetjes,

• 30 April 2014 - 03:22

Marit, Max, Dennis En Youri Mouwen:

Ik heb er helaas niet aan gedacht om ff een foto van die politieauto te maken. Ik was al blij dat we veilig die auto van de snelweg af gekregen hadden.

En ook al kan ik best goed kaartlezen, blijft het een ramp om de juiste weg te vinden. Of de kaarten zijn niet precies genoeg, of de dorpen staan niet aangegeven of wat dan ook......we blijven regelmatig de camper achteruit rijden om weer te keren. Maar niet meer op de snelweg :-D

• 30 April 2014 - 09:39

Inge:

Jee, wat een avontuur. En dan vergeten om het te filmen, jammer hoor. Ik had die aflevering van CSI wel willen zien ;-) Toch veel plezier in de camper. Een nachtje overnachten bij de Wallmart is ook best een avontuur en compenseert de dure camping...

• 30 April 2014 - 14:17

Marit:

Ja, we weten dat je bij de Wallmart mag overnachten, maar die hebben wij nog niet eens gezien.