dag 7: Een bergtocht naar prachtig Takayama - Reisverslag uit Takayama, Japan van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu dag 7: Een bergtocht naar prachtig Takayama - Reisverslag uit Takayama, Japan van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu

dag 7: Een bergtocht naar prachtig Takayama

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Marit, Max, Dennis en Youri

11 Juli 2015 | Japan, Takayama

Zaterdag.
De lucht is kraakhelder, de zon schijnt super. Marit, Dennis en Youri schakelen over op een westers ontbijt, ik blijf bij de Japanse variant. We maken weer een heerlijke wandeling door de vallei. De temperatuur is heerlijk. Het is weekend, en al vroeg druk met Japanners die allemaal foto’s schieten. Op de terugweg zien we een troep makaken! En bang zijn ze zeker niet, je kunt ze gemakkelijk tot een meter naderen en foto’s nemen.
We checken uit en nemen op extreem beleefde wijze afscheid van het allervriendelijkste personeel. Buigen dus ;-). We pakken de bus naar Hirayu, een andere bergplaats waar ook geskied wordt, en switchen daar naar de bus naar Takayama. Het is inmiddels 31 graden.
Takayama is een druk bezocht en toeristische stadje van ruim 90.000 inwoners, maar eigenlijk is het er erg relaxed. Het stadsplan en veel huizen dateren uit de 17e eeuw. In de hitte rollen we onze bagage naar J-Hoppers, een backpackersplace waar ik mij onmiddellijk thuis voel, haha. De kamer kent weer matten, maar wel wat zachter dan de ryokan (Marit vindt van niet). En een airco, wat hier in heel Japan wel standaard is gezien de vochtige warme zomers (35 graden is gebruikelijk). Wifi is trouwens ook in bijna alle hotels, busstations, visitor centers etc. beschikbaar is. En regelmatig ook in winkelstraten. Dat verwacht je ook wel in zo’n modern land, maar dat was in Nederland toch eerder een standaard dan hier. Dit maakt het de vakantieganger 2.0 natuurlijk wel heel gemakkelijk!
We lopen Takayama in. Wat een leuke plaats is dit. Gezellige oude straatjes, veel souvenirwinkels en restaurantjes. We lunchen er prima. We struinen de nodige winkels af. Voor het eerst laten Japanners hier merken dat hier een toch wel heel lang gezin rondloopt. En meisjes kijken en tikken elkaar zo onopvallend mogelijk aan als Dennis en Youri langs lopen. Zij hebben dit echter niet in de gaten…
In de warmte bezoeken we twee tempels. En dan terug naar onze guesthouse waar we wat relaxen.
’s Avonds eten we bij het door de Lonely Planet aanbevolen Mexicaanse restaurant. Niet bijzonder. De porties zijn klein en te weinig voor ons. Onze Deense buren bestellen meer keren een hoofdgerecht. Zo goed als de Japanse keuken is, zo matig is de buitenlandse keuken tot nu toe. We lopen nog wat rond door een uitgaansgebied, wat druk bezet is met allerlei Japanse toeristen. Hier zien we ook best wat buitenlanders en voor het eerst Nederlanders.
Na een prima douche gaan we pitten.

• 11 Juli 2015 - 16:23

Els:

Mexicaans eten in Japan???? Echt iets voor de Mouwentjes. Terwijl het Japanse eten zo lekker is. Heerlijk dat jullie (Lees Marit) nu volop van de zon kunnen genieten. Ik mis het een en ander door het niet hebben van Facebook merk ik door de andere reacties. Gelukkig heb ik via de mail wel wat foto's ontvangen. Morgenavond op TV gaat Floortje Dessing naar het eiland Okinawa, ik ga zeker kijken. Japan trok mij nooit zo aan (hoewel ik ooit een werkstuk gemaakt heb over een Japanse tekenaar/schilder, zijn naam ben ik vergeten,, die prachtige prenten maakte met vaak die beroemde berg op de achtergrond☺️) maar nu al door jullie verhalen en ervaringen word ik ik toch wel nieuwsgieriger naar dat land. Fijne reis verder en tot lezens. Groeten van Els.

• 11 Juli 2015 - 19:17

Bas:

Hoi allemaal, we kunnen door de mooie verhalen, doorspekt met nuttige Wetenswaardigheden, meegenieten met jullie reis. Elke dag kijken Janny en ik weer uit naar jullie avonturen. Bedankt vast daarvoor! Groeten, Janny en Bas