Verder naar het noorden - Reisverslag uit Sveg, Zweden van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu Verder naar het noorden - Reisverslag uit Sveg, Zweden van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu

Verder naar het noorden

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit, Max, Dennis en Youri

15 Juli 2008 | Zweden, Sveg

Maandag 14 juli

De kinderen vinden de camping erg leuk. Maar na 8 dagen Johannesholm willen we verder trekken. Richting Sveg. Het opruimen en inklappen van onze nieuwe vouwwagen wordt iets meer routine, dus gaat het allemaal wat sneller. Via Mora, waar we weer wat inkopen doen, rijden we langs Orsa door een prachtig, uitgestrekt en steeds dunbevolkter bossen- en merengebied.
Wat een ruimte. Wat een rust. Wat een mooie natuur!
Zo'n 30 km voor Sveg bezoeken we een stromende rivier en een klein openluchtmuseum. Begint het natuurlijk net weer te plenzen. Het weer is nog wisselvalliger dan in Nederland, want vrij snel breekt de zon weer flink door.
Rond half 5 bereiken we Sveg en gaan op de weinig idyllische camping staan. Geen zin meer om te rijden, bij een dorp is ook weer eens leuk, supermarkt om de hoek en het is maar voor een paar dagen. Het opbouwen van onze doeken blokhut gaat vrij snel, zodat we in het zonnetje nog lekker kunnen volleyballen. Spaghett, prei en champignons in aspergesoepig prutje met tonijn. En het begint weer te miezeren. We doen een spelletje carcassonne in de gemeenschapsruimte. Lekker droog en warm.
Als we teruglopen zien we een volmaakte regenboog. Wat een schitterend natuurverschijnsel blijft dit toch.
22.30 uur: kinderen naar bed.

• 15 Juli 2008 - 15:19

Bas:

Gisteren (maandag) hadden we mooi weer, maar vandaag was het bewolkt, miezerde het soms en was het fris. De weersvoorspelling is ook niet al te best.
    Nu maar hopen, dat het bij jullie beter is.

Groeten en veel plezier!

• 15 Juli 2008 - 16:06

Nienke:

Hey family!
    Zo te lezen hebben jullie een prachtige vakantie (en dan bedoel ik niet alleen het gezelschap en de omgeving!!!) Hier is "het weer" om op te zitten :-(
    Wij zijn net terug van een weekje Terschelling. In tegenstelling tot de rest van Nederland hebben wij gelukkig nauwelijks regen gehad, wat de pret natuurlijk wel vergrootte! Van ons hoor je dus ook geen geklaag! Zaterdag is jongste zus getrouwd in Harlingen (wederom mazzel gehad met het weer!!) Nu maar hopen dat het in het geheel wat beter wordt...Wel zo leuk want Jort heeft elke middag zeilles... okay mensen! Ik wens jullie nog heel veel plezier en zonneschijn (vooral voor mams!!)
    Zie jullie na de vakantie!
    groetjes, Nien en co.

P.S. Marit, ik verwacht toch minstens 1 moose op de foto te zien, dus go for it!!!!

• 15 Juli 2008 - 22:53

Rinus Langkruis:

We kijken nog steeds naar de weerberichten van Zweden.

Zondag hebben we Bas en Janny op bezoek gehad en dat was weer als vanouds eten, kletsen en veel lachen, gewoon weer gezellig dus.

Nemen jullie nog een mooie Zweedse " ROCK " mee voor jullie tuin ?

Brengt geluk zeggen ze.

veel plezier Carry en Rinus