Dag 2 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu Dag 2 San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu

Dag 2 San Francisco

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Marit, Max, Dennis en Youri

06 Augustus 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Om een uur of 4 in de nacht vielen we gelukkig weer in slaap. Nou ja, iedereen behalve Youri. Om 06.45 uur word ik wakker en zit hij lekker te gamen. Al uren lang..!
Als ook Dennis en Marit (in die volgorde ja) wakker zijn douchen we en nemen we een 'backpackersontbijtje'in het hotel. Categorie eenvoudig maar zeer voedzaam (muffins calorie-bommen).
Daarna op pad.

We lopen weer naar Union Square en na een poos wachten hebben we een plekkie in de beroemde cable car. Vanwege de enorme hoeveelheid toeristen zitten de cable cars de hele dag tjokvol. Ben ik zo handig om een dagkaart te kopen x4; zo, kunnen we lekker de hele dag cablecarren. We hangen aan de zijkant. Net treinsurfen! De tip om mijn rugzak af te doen was best een goeie; anders was ik enkele reis terug gegaan met de eerste de beste cablecar die ons kruist op de weg terug....
We rijden over de beroemde heuvels. Je waant je in een actiefilm en verwacht op elk moment een achtervolging.
Na Nob Hill (rijke wijk) stappen we bij Lombard Street uit om de 'crookedest street' te bezichten. Dit is het beroemde, meest steile straatje van San Francisco en oneindig veel gefotografeerd. Wij voegen nog wat meer oneindig toe. Grote sport van de Amerikanen is om hier in file naar beneden te rijden.
Leuk straatje!

Dan lopen we richting de kust. Bijna onderaan de heuvel huren we een paar fietsen. 'Hey guys, come over here! Hey guys, you wanna go for the golden gate? Hey guys, I'll explain it all. Hey guys, where is your credicard?'
Met de amerikaanse snelheid en servicegerichtheid zijn we in 10 minuten door het assembleerproces van langslopende wandeltoerist tot goedopgeleide fietstoerist heen en rijden we de straat op.
Helaas is het bewolkt, maar goed, van fietsen worden we natuurlijk vanzelf wel warm. Heerlijk langs de kust fietsen we in een uurtje naar de Golden Gate. Super om deze beroemdheid eens in real life te zien. De rode mammoet ligt een beetje in de mist. We trappen stevig door naar boven. En ja hoor, daar fietsen we dan langs duizenden passerende auto's, duizenden wandelaars en honderden andere fietsers. Een drukte daar boven op! De Kalverstraat tijdens koopavond... Prachtig uitzicht over SF, de baai, Alcatrez, vrachtschepen en zeilboten.
Na een kwart van de brug eindigt onze gezamenlijke reis. Youri heeft hoogtevrees. Marit gaat met hem terug, terwijl Dennis en ik tot de helft doorfietsen. De brug is indrukwekkend groot. Blij dat ik niet de winterschilder ben (maar vast een groep mexicanen tegen een hongerloon, want mexicanen zie je hier overal).
Weer beneden aangekomen bezoeken we een pier waar veel mexicanen aan het vissen zijn. Dat proberen 2 pelicanen en een zeehond ook. Gezellige beestenboel hier.
Relaxed fietsen we terug richting Fishermans Wharf en brengen de fietsen terug. Ook hier pakken onze Amerikaanse vrienden weer hun rol. Er is een finishboard in de winkel en als we daar komen gaat het personeel yellen en klappen. Yeah! You did a great job, guys! De zon is inmiddels heerlijk gaan schijnen.De wind blijft wel wat fris.
Het is een zeer gezellige drukte. Dennis en Youri kopen 2 originele petten en zijn er hartstikke blij mee. We lopen door een hele leuke speelhal heen met allerlei houten gerestaureerde speelautomaten, waarmee je voor 1 of 2 $kwartjes kan spelen. We hebben de grootste lol.
Dan pakken we een cable car terug. Nou ja, pas na 2 kilometer te hebben gelopen om de drukte te ontsnappen en na bijna een uur wachten. De cable cars zijn door het toeristenvee volkomen overbelast. Die dagkaartjes zijn prut, met dit tempo eerder een maandkaart...
Moe maar voldoen komen we terug bij Union Square. We bezoeken de Nike store en eten super in een Amerikaanse tent. Om 19.30 uur zijn we, erg moe na een prachtige dag, terug in de hotelkamer. Youri was sinds 02.30 uur wakker en heeft zich heel kranig gehouden. En Dennis natuurlijk ook.
You're doing great, guys! Superkids.

Tussen 21 en 22 uur vallen ook de ogen van pa en moe dicht.

• 07 Augustus 2011 - 10:25

Janny En Bas:

Leuk verslag Max!
    Jullie hebben je goed vermaakt!
    Ga zo door!

Groeten,

Mapa, oma en opa.

• 07 Augustus 2011 - 16:49

Ingrid:

Hey dudes,

Na het lezen van de eerste twee dagen klinkt het allemaal wel heel erg leuk en zou ik willen dat ik erbij was.
    Volgende x ga ik mee hoor.......

In frankrijk moet ik straks jullie verhalen missen en zal zeker een internet cafe proberen op te zoeken om op de hoogte te blijven.

Morgen de camper halen en verder trekken. Dikke knuffel voor iedereen.
    Ik ben benieuwd naar het volgende verhaal.

Ingrid, nico en tessa
    Xxxxx