Dag 19: Monument Valley - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu Dag 19: Monument Valley - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu

Dag 19: Monument Valley - Page

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Marit, Max, Dennis en Youri

23 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Page

05.40 uur wordt Marit al wakker en niet alleen, want iedereen is zo ongeveer zijn tent of camper uitgekomen voor de zonsopgang. Japanners/Koreanen lopen in dikke truien en dekens, haha. Het is aangenaam, dus Marit draagt alleen haar nachthemd.
De nodige foto's worden geschoten.

Daarna lezen en slapen we nog wat en maken we op deze superplek ons buitenontbijtje klaar. Pas om 10.15 uur vertrekken we. 29 Mijlen lang volgen we de mooie route naar Kayenta, daarna een saaie route naar Page, dat aan Lake Powell ligt. Bij Page bezoeken we Antelope Canyon, vlakbij de lelijke krachtcentrale. Voor $24 parkfee mogen we parkeren en voor $85 dollar worden we door de plaatselijke squaw per jeep in de zengende hitte door een zandbedding naar het begin van de canyon gereden. Daar is niet alleen lekkere schaduw, maar kunnen we ons ook verwonderen over de door het water prachtig uitgesleten kloof. Nu droog, en bij regen gevuld. Marit maakt bijna 70 foto's.
Een leuke tocht en een mooie bestemming. En natuurlijk en uitstekende gelddrukmachine voor de natives.

Dit is het laatste grote gebied dat in de USA ontsloten werd via het wegennet. Dankzij de stuwdam ontstond Lake Powell, nu een belangrijk watersportgebied (1 dag rijden van LA en SF), en werden de wegen aangelegd. Pas in 1957 ontstond Page, zoals wel vaker als kampement voor de bouwvakkers van de stuwdam.

Aan de rand van Page vinden we snel een camping, Lake Powell Campground. De camper is zo neergezet en stroom en waterleiding in een mum van tijd aangesloten. En even later liggen we in de indoor pool. Met ernstig koud water! Lekker verfrissend, althans voor Youri en mij. Marit en Dennis vinden het wel erg fris. Gek, want Dennis kan altijd zo goed tegen koud water.
In de schaduw van de camper gaan onze bakken schepijs weer open. Het is 34 graden.

Dennis heeft zijn boeken allemaal uit en verveelt zich. Dennis en Youri gaan vaak erg leuk met elkaar om deze vakantie, maar zitten elkaar - net als de laatste tijd thuis - elkaar ook veel in de haren. Het valt natuurlijk ook niet mee om een maand met elkaar dag en nacht opgescheept te zitten. Gelukkig is wel de iPod en iPad uitgevonden, dus tegen lange camperritten zien ze niet op, kunnen ze lekker gamen en lezen.

We spelen een potje 21'en. Met stenen. Grote pret.

's Avonds tikken we pizza's naar binnen. Op de Canyon King, een oude radarboot die dienst heeft gedaan op Lake Powell en de Colorado en nu op het droge zijn jaren slijt als pizzarestaurant. In het Navajo museumpje in Kayenta las ik op een bord: zonder tomaten (afkomstig van de Indianen uit zuid- en midden Amerika) hadden pizza's niet bestaan... We nemen het er goed van. Was het maar altijd vakantie...

• 24 Augustus 2011 - 08:29

Janny En Bas:

Hoi allemaal,

't Zijn weer prachtige verhalen!
    Knap Max, dat je 't geduld en de kennis hebt om in zo'n korte tijd zoveel te beschrijven van de parken waar jullie zijn.
    En Dennis en Youri, lief blijven voor elkaar hoor! Bij ons thuis kunnen jullie vaak erg goed opschieten bij de computer.
    Als jullie je vervelen, schrijf dan ook eens een stukje over jullie vakantiereis.

Goede reis en nog veel plezier!

• 24 Augustus 2011 - 10:26

Els:

Hai amerikagangers,

Na het lezen van jullie reisavonturen en al het moois wat jullie zien, krijg ik ook enorm veel zin die kant op te gaan (ipv Cuba). Komen jullie wel eens zo'n groep tegen van bijv. Djoser of Baobab?
    Youri en Dennis hebben later mooie en indrukwekkende herinneringen aan deze reis. Tot jullie volgende verslag.
    Geniet er nog maar van,
    Els

• 24 Augustus 2011 - 15:44

Marit, Max, Dennis En Youri Mouwen:

Hoi pap en mam, Dennis is van plan om wat te schrijven na MGM, zegt hij.

Hoi Els,

We zien hier helemaal geen georganiseerde groepen. Iedereen reist hier gewoon zelf, per auto of camper. Er zijn natuurlijk wel zat organisaties, maar we komen ze gewoon niet tegen. Het is hier ook zo groot haha. Ondanks het hoogseizoen vinden we het sowieso erg rustig overal. Alleen Yosemite was te druk en te vol overal.
    Amerika is niet te vergelijken met Cuba: natuur tegenover cultuur. Maar Amerika is echt prachtig en wat ik nooit had gedacht: de mensen zijn echt aardig......zeg dat maar tegen Inge.
    Nog maar 9 daagjes.....

Groetjes!

• 24 Augustus 2011 - 18:59

Ingrid:

Weer terug van vakantie probeer ik alles door te lezen om weer elke dag bij te blijven. Nog sms gestuurd vanuit france, maar waarschijnlijk geen marit tel mee. het is echt veel nu en leuke foto's. Ik ben blij dat Marit weer beter is en volop kan genieten. Max je kan ondertussen wel een boek uitbrengen als je zo door gaat. Dikke knuffel ingrid

• 27 Augustus 2011 - 10:48

Lisette:

Ach ja, die jongens zitten elkaar in haren. Komt mij bekend voor, maar dan met de 2 meiden! Maar het komt allemaal goed hoor, nu gaat het goed.
    Jullie hebben een prachtige vakantie! Nog even en je zit weer thuis, geniet ervan!!

• 27 Augustus 2011 - 12:35

Margaret:

Leuk om deze verhalen te volgen. Nieuws van deze kant. Jons is papa geworden, vroeger dan verwacht maar mooi kindje meisje.