Naar de kust, St. lucia 3 augustus - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu Naar de kust, St. lucia 3 augustus - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu

Naar de kust, St. lucia 3 augustus

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Marit, Max, Dennis en Youri

04 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Mtubatuba

Van 08:00 tot 09:00 uur gaan we paardrijden! Dit is bij de Mouwentjes na Canada en de VS zo langzamerhand een verre reis-traditie aan het worden. Met z'n vieren een uur voor 600 Rand (ca. 45 euro).
We rijden een uur door de natuur en we zien voor het eerst blesbokken en gnoes! Verder zien we naast de antilopensoorten zebra's en warthogs (wrattenzwijnen). Erg grappig dat we op paarden zo dichtbij kunnen komen. Een heerlijke tocht.
We relaxen wat bij onze bijenlodge, eten een sandwich in het restaurant en rijden het park uit. We zijn nu een week onderweg. We hebben al weer zoveel beleefd dat het aanvoelt als 2 weken en we gelukkig een dagboek bijhouden om te weten wat we een paar dagen geleden ook al weer deden...
Voor de derde keer door Manzini. Maar niet langs Mkhaya want we missen de afslag naar Big Bend. We rijden hierdoor te ver door naar het oosten. Gelukkig spreekt iedereen hier Engels, dus we kunnen gemakkelijk de weg vragen. We rijden door richting Mozambique, nog maar zo'n 60 km van ons vandaan. Het landschap is vlakker en droger geworden en de huizen armoediger. Dit is niet het welvarendste deel van Swaziland. Ik heb steeds meer het idee dat we in Mozambique rijden...
Bij Pongola gaan we de grens over van Swaziland naar Zuid-Afrika. In niemandsland zijn we even verdwaald en halen we per ongeluk ook een stempel om Zuid-Afrika weer uit te gaan, haha.
We passeren Mkuze en Mtubatuba. Geen blanke te zien hier. In Mtubatuba tank ik. Wat een drukte hier, een echt Afrikaans stadje. Ik vind die Afrikaanse sfeer grappig en interessant, Marit houdt niet zo van dit soort drukke, krioelende plaatsen. Een jongen komt naar me toe en begint vrolijk tegen mij aan te praten. Typisch zo'n gesprekje hier. Sanibonani? Yebo!
Het is al 16:45 uur als we St. Lucia bereiken. Toeristisch hier. Manzini, waar we een apartement hebben voor de komende dagen, hebben we snel gevonden. Twee verdiepingen groot, keuken, twee slaapkamers, twee badkamers, woonkamer, balkon, aan een grote tuin en naast het zwembad. We hebben niets te klagen.
We doen weer boodschappen bij de Spar en eten een lekkere lap vlees in een Portugees restaurant. Vol met Nederlanders. We vonden het aantal Nederlanders tijdens onze reis al erg groot maar dit breekt alle records. Waar zijn de Engelsen, Duitsers, Australiers, Denen etc.?!

• 04 Augustus 2013 - 20:07

Ingrid:

Wat kan jij toch prachtige verhalen schrijven Max, heerlijk om te lezen. Jullie hebben een super vakantie. Ik ben echt jaloers. Enne.... Hou die vrouw van je in bedwang dat ze niet wordt opgegeten, Hahaha.
    Ik ben benieuwd wat jullie nog meer gaan meemaken. Veel plezier xxxx