Dag 1: vlucht en aankomst - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu Dag 1: vlucht en aankomst - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu

Dag 1: vlucht en aankomst

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit, Max, Dennis en Youri

06 Augustus 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Goedenacht,

Het is hier nu 3.50 uur in de nacht als ik aan dit verslag begin.
De dag begon gisteren vroeg. Opa Bas kwam ons om 5.45 uur halen om naar Schiphol te brengen. Ontzettend lief van hem....we waren van plan om gewoon de trein te pakken. Het heeft hem slechts 2 uur slaap opgeleverd.
Op Schiphol ging alles voorspoedig: binnen 5 minuten ingecheckt. Achter de douane kwam ik Martien Limburg tegen, onze neuroloog, met vrouw en zoon, die het vliegtuig naar Zuid-Afrika pakken om naar hun studerende dochter te gaan.
Het vliegtuig (747-400) was prachtig. In tijden niet meer zo luxe gevlogen: ieder een eigen schermpje met veel keuze in muziek, films, games voor de kids, vluchtinfo, etc. Ik dacht nog "deze vlucht gaat te kort zijn, om dit allemaal te ontdekken"!
De kinderen hebben zich dus uitstekend vermaakt en die 11 uur is omgevlogen.
Ik heb onderweg ook veel naar buiten gekeken, maar heb helaas veel wolken gezien, maar toch ook wat moois kunnen zien boven Groenland en Canada.
Max had de pech naast een Russische alcoholist te zitten. Hij begon na het opstarten gelijk al te zeuren om alcohol, wel 5 keer in het eerste halfuur en op een dwangmatige manier. De purser kwam hem even duidelijk vertellen dat dat niet ging gebeuren. Uiteindelijk heeft hij toch nog zo'n 8 flesjes wijn weggetikt, maar hij heeft er af en toe ook op geslapen.
Eenmaal in San Francisco aangekomen, duurde het ruim een uur voor we de douane door waren en de koffers hadden. Toen hebben we voor 36$ een taxi genomen naar ons hotel en aangezien de kamer nog niet klaar was, zijn we gelijk naar Union Square gelopen.
Dennis en ik hadden tot dan toe nog geen minuut geslapen (dus ook niet in het vliegtuig), maar voelden ons nog steeds goed. Wel had ik steeds een hongerig gevoel. Uiteindelijk rond 4 uur stortten we een beetje in in de hotelkamer. Toen leek het ons verstandiger om daar maar niet aan toe te geven en gelijk op zoek te gaan naar een restaurant om daarna maar vroeg te gaan slapen. Uiteindelijk zijn we, na heerlijke mexicaanse tapas, voor 19.00 uur plaatselijke tijd in slaap gevallen. Nu is het dus 04.00 uur (!) en lezen we boeken, eten we smarties en wachten we tot we weer wegdoezelen. We hebben het voornemen om vroeg de cable car te pakken, anders moeten we lang in de rij staan.

• 06 Augustus 2011 - 13:40

Janny En Bas Dobber:

Geweldig dat snelle inchecquen en fijn dat jullie zo'n prettige vlucht hebben gehad. Max had gewoon een wijntje mee moeten drinken met Korsakov.
    Nu maar de Jet-lag overwinnen en dan op weg naar een fijne vakantie.
    Wij zijn nu al nieuwsgierig naar jullie volgende verslag.
    Hartelijke groeten,

Mapa en oma en opa

• 06 Augustus 2011 - 14:00

Claudia :

Lekker toch zo vroeg wakker?! Kunnen wij van je verslagen genieten. Wij gaan zo aan de BBQ (als het droog blijft)
    Groetjes

• 06 Augustus 2011 - 16:14

Margaret:

Geniet van de vakantie, en wees voorzichtig onderweg.

Xx margaret

• 06 Augustus 2011 - 17:16

Lisette:

Hoi familie,
    Max had zijn tattoo vermomming aan moeten trekken bij die Rus, had misschien geholpen.
    Geniet van jullie trip!!
    Groetjes uit Bergen op Zoom