Dag 22: Needles – Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu Dag 22: Needles – Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu

Dag 22: Needles – Los Angeles

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Marit, Max, Dennis en Youri

27 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

De hele nacht hebben we lekker met de airco geslapen. Om 08.15 uur liggen we al weer pootje te baden. Om 09.00 's ochtends is het al 41 graden... Volgens de campingmejuffrouw wordt het vandaag 49 graden. Je moet toch best een beetje gek zijn om hier te willen wonen, dus ik vraag aan haar waar iedereen hier nou van leeft. 'Nou, van boerenbedrijven, een beetje tourisme en het gokken.' Zelf is ze 3 jaar geleden overgekomen van Alaska en is nu eindelijk een beetje gewend aan de hitte.

Met de airco op volle toeren rijden we verder naar het westen door woestijngebied. We passeren de Mojave National Preserve en gaat dwars door de Mojave Desert.

In Newberry Springs doen we iets ondeugends. Op een verlaten tankstation terrein laten we de kinderen in de camper rijden. Elk 2 keer een paar rondjes. Natuurlijk wel erg gemakkelijk met een automaat. Ze vinden het prachtig! Gek gezicht om ze achter het stuur te zien. Zeker Youri, want hij zit als een kaars rechtop om in zo'n grote camper de weg goed te kunnen zien.
En Dennis zegt: 'Dit is cool!'.

Bij Barstow gaan we naar het zuiden. Best nog een takkeneind naar Los Angeles. Zo'n 50 mijlen voor LA wordt de snelweg 4 baans en neemt de autodrukte aanmerkelijk toe. Dat zijn we niet meer gewend; het voelt als boeren die rijden in de spits van Amsterdam. Of wijzelf in Rabat.

Gek genoeg zijn in deze uitgestrekte stad volgens onze bij de RV verkregen volvette campinggids geen campings te vinden. We rijden naar de noordkant om ons heil in een natuurgebied te vinden, maar de stad uit is al een lange weg en we raken steeds verder van Universal Studios, ons doel voor morgen. We besluiten toch maar naar Universal Studios te rijden en vandaar de opties te bekijken (misschien mogen we op het parkeerterrein de nacht doorbrengen). Onderweg doen we weer wat inkopen bij een supermarkt. Het is echt bloedheet, terwijl we verwacht hadden dat LA wel wat koeler zou zijn. Met een beetje moeite vinden we de Studios en om 17.00 uur alweer rijden we het parkeerterrein op. Er staan zo'n 10 RV's. En al snel lopen we in de hitte op Universal Citywalk. Ziet er gezellig uit. We lopen naar de tickets office, maar omdat Dennis ergens had gelezen dat als je deze online bestelt, deze $10 goedkoper zijn, kopen we ze nog niet. Op 4 tickets van $77 scheelt dit natuurlijk behoorlijk.
Links en rechts vraag ik of wij op het parkeerterrein mogen bivakkeren, maar dit mag niet. Ai, probleempje. Het is al weer 19.30 uur, nog niet gegeten, nog geen tickets en nog geen slaapplaats. Wat mij betreft zet ik de camper gewoon ergens op een parkeerterrein of in een of andere buurt. Dit wordt echter niet gewaardeerd door Marit en ook afgeraden door andere mensen, gezien de criminaliteit. Marit heeft een slim idee: ze maakt een praatje met de mensen die met de RV's weg willen rijden om te vragen waar zij overnachten. Dit leidt er toe dat we even later achter andere Nederlanders aanrijden die een camping in de stad zo'n 12 mijlen verderop hebben.
25 minuten later staan op de stadscamping. Snel koken en moe na deze rommelige dag gaan we naar bed zonder het goede vakantiegevoel.

• 27 Augustus 2011 - 17:58

Janny En Bas:

Hoi allemaal,
    Weer met veel plezier jullie verhalen gelezen.
    Inderdaad Max, het gaat hard!
    Nog een goede week! Genieten jullie er maar van.

Hartelijke groeten en goede reis!

Mapa, oma en opa.

• 28 Augustus 2011 - 08:19

Els:

Hai there in the wild west,

Route 66 = ook Bob Dylan!
    Toch jammer dat Grand Canyon beetje tegenviel. Maar inderdaad daar staat zo veel moois tegenover. Volgens jullie teller zijn jullie over 6 dagen terug. Jeetje wat gaat dat snel. Geniet nog maar zo veel mogelijk.
    Groetjes, Els

• 28 Augustus 2011 - 19:26

Anthon:

Nog gefeliciteerd met arthur! Genieten jullie van de mac? Tot snel weer! Gr. Van ons 4 ren

• 28 Augustus 2011 - 19:34

Anthon:

Cool Dennis! Straks lekker scheuren in Nederland?

• 29 Augustus 2011 - 07:00

Dees:

hi there,

vergeet Anthon helemaal om jullie ook nog met Youri te feliciteren! alsnog van harte hoor. Wij gingen dezelfde op vakantie als jullie alleen het enige verschil is dat wij alweer een week thuis zijn en jullie nog volop in vakantiesfeer zijn. vanaf morgen is ook Bas weer in zijn normale doen, ook zijn school gaat dan weer starten. genieten jullie er nog even van al het moois om je heen.
    groetjes en liefs van de 4 tilburgertjes