Dag 13: Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu Dag 13: Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Marit, Max, Dennis en Youri Mouwen - WaarBenJij.nu

Dag 13: Bryce

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Marit, Max, Dennis en Youri

17 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

06.45 uur gaat de wekker af. Wat een heerlijk vakantiegeluid -:). 08.00 uur zijn we bij Ruby's Inn en een kwartier later zitten we op 4 paarden, met zo'n 14 andere toeristen. Fijne herinneringen aan onze Canadese horse ride komen op.
De paarden zijn rustig en goed getraind. Alleen die van mij bijt een paar andere. Gelukkig slaat er geen op hol, ook niet na een flinke nies. Heerlijk rijden we door de natuur. We rijden op de helft langs de Bryce Rim. Drie honden lopen en rennen de hele tijd mee. Die hebben een ander leven dan op 2 hoog achter. Twee cowboys begeleiden ons. Ondanks mijn liespijn is het een zalige tocht.

Net na 09.00 uur zijn we weer terug.
Even wat drinken en brood halen en nu is het voor een paar uur relax time. Ook wel nodig want na een kleine 2 weken in best een hoog tempo reizen zijn we wat vermoeid. En vanmiddag moeten we fit zijn voor een mooie wandeling door Bryce Canyon.
De kinderen vermaken zich weer lekker in het zwembad. Youri ligt er 2 uur continu in. Waterrat.
Marit bakt american pancakes als lunch.

Om 16.00 uur nemen we de shuttle bus het park in. Bij Bryce Point stappen we uit. Wat een rook! Er zijn weer de nodige bosbranden. We nemen de bus terug naar Sunset Point, waar we gisteren ook waren. Hier is de rook wat minder.
We wandelen de kloof in naar beneden. De Navajo Loop is maar 1.3 mijl, maar behoorlijk steil naar beneden. Een voordeeltje: schaduw! Het is prachtig om tussen de 'hoods' te lopen. Het is een wonderlijke omgeving. Een hoog science ficion gehalte. Van bovennatuurlijke aard. Woorden kunnen het niet beschrijven. Een van de mooiste wandelingen die we ooit gedaan hebben.
De klim naar boven is fors. Een spastisch jongetje loopt aan zijn vaders hand naar boven. Knap hoor! Dan stelt onze inspanning weinig voor.

We nemen de bus terug naar Ruby's Inn. Daar werken we een typisch Amerikaans diner naar binnen: frisdrank, patat, hamburgers en pizza. En snel ook, want we hebben haast naar de volgende attractie: rodeo!
Wat een geweldige entourage! Een erg leuk stadion met een grote tribune, cowboys, paarden, stieren, kalveren, schapen. Een knauwende omroeper. Een laagstaande zon. Fantastische vergezichten op de bergen. Een grote wolk in de verte waaruit de regen naar beneden stroomt. En een regenboog-kleurige wolk. Net een filmset.

De rodeo folklore trekt zich in een vlot tempo aan onze ogen voorbij. Het Amerikaanse volkslied, schoppende paarden en stieren die hun ruiters eraf willen keilen, schapen die de jongste cowboys (jong geleerd oud gedaan) willen katapulteren (die van 5 jaar bleef er het langste op zitten, haha). En dat met maar één doel: een ride van minimaal 8 seconden. Lang niet iedereen haalt dit. En dat maakt het toch best wel spannend.
Ook de girls doen mee: zo snel mogelijk te paard 3 tonnen passeren.
En tot slot met twee lasso's de kalveren vangen. Een om de kop, daarna een om de poten. Sommigen zijn heel succesvol.
Een vermakelijke avond.

Na deze volle superdag lezen en computeren we nog wat, en dan naar bed.
Het wordt een koele nacht.

• 18 Augustus 2011 - 09:25

Janny En Bas:

Hoi Allemaal,

Fijn dat de airco weer gemaakt is!
    Ruby's Inn, daar hebben wij ook gestaan in 1996.
    Wij hopen, dat jullie Bryce Canyon mooi vinden. De meeste mensen vinden dit een van de mooiste parken van de V.S.
    Bedankt voor de foto's! Leuk!

Tot het volgende verslag maar weer en
    goede reis!

Mapa, oma en opa.

• 18 Augustus 2011 - 14:07

Marit, Max, Dennis En Youri Mouwen:

Ook al? Grappig,wist ik niet dat jullie hier ook gestaan hadden. Hebben jullie hier geen rodeo gezien? We vonden het prachtig maar hadden ook een beetje pech: weer aangestoken brandjes of managed rites. Dus geen helder uitzicht en ongezonde lucht om in te ademen. En dat terwijl ik al zo'n ster ben in klimmen.

• 18 Augustus 2011 - 14:10

Marit, Max, Dennis En Youri Mouwen:

Die ipad corrigeert zelf woorden. Ik bedoel dus managed fires.

• 18 Augustus 2011 - 17:08

Margaret:

Leuke en hele mooie foto's.

Gr mar